Gmina Trzebiechów wprowadza „Pakiet pomocowy dla Przedsiębiorców” w związku z epidemią COVID-19
Wójt Gminy Trzebiechów wraz z Radą Gminy Trzebiechów pragną pomóc Przedsiębiorcom, dając możliwość skorzystania z „Pakietu Pomocowego dla Przedsiębiorców”, którzy najmocniej zostali dotknięci ograniczeniami w usługach oraz handlu w związku z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 13 marca 2020 r. w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego, a następnie rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii.
Mając na względzie trudną sytuację przedsiębiorców prowadzących działalność usługową, handlową i produkcyjną, podejmujemy działania, mające na celu ułatwienie funkcjonowania zwłaszcza mikro i małych przedsiębiorstw w okresie obecnego kryzysu. Działania te, stosownie do naszych kompetencji i możliwości prawnych, związane będą głównie z ulgami i ułatwieniami.
Niniejszy „Pakiet pomocowy dla Przedsiębiorców” zawiera:
- Możliwość okresowego zwolnienia z płatności czynszu najemców lokali należących do gminy, z branż objętych zakazem wynikającym z rozporządzenia Ministra Zdrowia z 13 marca 2020 r. oraz z rozporządzeni Ministra Zdrowia z 20 marca 2020 r.
- Możliwość odroczenia terminów płatności czynszu najemcom lokali należących do gminy wraz z możliwością rozłożenia tych płatności na raty
- Możliwość odroczenia terminów płatności lokalnych podatków oraz ewentualne rozłożenia tych płatności na raty
W ramach udzielania ulgi w zakresie podatków lokalnych stosowane będą regulacje zawarte w art. 67b w powiązaniu z art. 67a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2019 r. poz. 900 ze zmianami), zgodnie z którymi organ podatkowy na wniosek podatnika prowadzącego działalność gospodarczą (w tym również wynajmującego nieruchomość), w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem podatnika lub interesem publicznym, może między innymi:
- odroczyć termin płatności podatku lub rozłożyć zapłatę podatku na raty,
- odroczyć lub rozłożyć na raty zapłatę zaległości podatkowej wraz odsetkami za zwłokę lub odsetki określone w decyzji, o której mowa w art. 53a,
Aby uzyskać ulgi, dotyczące miesięcy od marca do maja 2020 roku włącznie, konieczne jest złożenie wniosku.
Udzielenie ulgi w spłacie zobowiązań, w formach wskazanych powyżej, nastąpi na indywidualny wniosek podatnika, w ramach pomocy de minimis.
Uwaga!
Wnioski o udzielenie zwolnienia w płatności czynszu najmu lokali należących do gminy lub odroczenie terminów płatności, bądź rozłożenia na raty czynszu najemcom lokali należących do gminy należy składać do Urzędu Gminy Trzebiechów.
W razie dodatkowych pytań lub wyjaśnień należy kontaktować się telefonicznie pod numerem 683514122,683514131.
Wnioski do Urzędu Gminy Trzebiechów w obecnej sytuacji będzie można złożyć:
- za pośrednictwem operatora pocztowego na adres: Urząd Gminy , ul. Sulechowska 2, 66-132 Trzebiechów;
- za pośrednictwem skrzynki podawczej ePUAP (wniosek obowiązkowo opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym),
- z uwagi na zamknięcie Urzędu Gminy dla bezpośredniej obsługi klienta, złożenie wniosku może odbyć się również poprzez umieszczenie korespondencji w specjalnej skrzynce zlokalizowanej przy wejściu do urzędu (od poniedziałku do piątku w godzinach od 7,30 do 15,30 ).
Przedsiębiorca wraz z wnioskiem powinien załączyć wymagane dokumenty:
- Oświadczenie o uzyskaniu lub nieuzyskaniu pomocy de minimis,
- Formularz informacji przy ubieganiu się o pomoc de minimis,
- Sprawozdania finansowe za okres 3 ostatnich lat obrotowych (np. zestawienie przychodów i rozchodów lub PIT-y),
- Dokumenty finansowe za I kwartał 2020 r. i następne lub inne dokumenty obrazujące utratę płynności finansowej,
- Oświadczenie o stanie majątkowych (dla osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą).
Obowiązek złożenia powyższych dokumentów wynika z art. 37 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 362 ze zmianami) oraz rozporządzenia Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej o pomocy de minimis ( Dz. Urz. UE L 352 z dnia 24 grudnia 2013 r.).
Dodatkowo pragniemy podkreślić, że każdy złożony wniosek będzie traktowany indywidualnie.
W przypadku, gdy sytuacja finansowa przedsiębiorcy nadal będzie trudna, mimo przyznanej ulgi, będzie możliwe ponowne wystąpienie z wnioskiem o zmianę wydanej decyzji ulgowej lub o zmianę zawartego porozumienia. Z wnioskiem należy wystąpić na minimum 30 dni przed upływem terminu odroczenia lub upływem płatności danej raty.
Ze względu na sytuację, w jakiej znaleźli się wszyscy podatnicy, mogą pojawić się rozwiązania systemowe w zakresie ulg w spłacie zobowiązań podatkowych oraz należności o charakterze cywilnoprawnym. W takiej sytuacji działania Gminy podejmowane będą z uwzględnieniem tych rozwiązań systemowych.
Izabella Staszak
Wójt Gminy
Wyświetlono: 251



