Informacja dla rolników w związku z suszą

Informacja dla rolników w związku z suszą

ROLNIKU

Zgodnie z obowiązującymi przepisami czyli rozporządzeniem w sprawie szczegółowego zakresu i sposobów realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, wprowadza się publiczną aplikację, w której producent rolny po zalogowaniu się do tej aplikacji podpisem zaufanym składa wniosek o oszacowanie strat w uprawach rolnych, w których Klimatyczny Bilans Wodny w danym okresie, wskazuje na możliwość spadku plonów w związku z suszą.

 Podpisywanie i wysyłanie wniosków za rok 2023 będzie możliwe od 20 września.

Wyniki szacowania szkód powstałych w wyniku suszy ustala się w oparciu o 3 źródła dotyczące wysokości szkód w uprawach:

• danych podanych we wniosku w aplikacji przez rolnika,

• danych z raportu komisji oszacowania szkód na miejscu oraz

• danych IUNG-PIB w Puławach.

Rolnik może wnioskować o oszacowanie suszy przez komisję suszową bez załączenia kalkulacji lub protokołu wygenerowanego przez aplikację. Zgodnie z przepisami zespoły gminnych komisji mogą przystąpić do lustracji upraw rolnych i dokonać oszacowania szkód spowodowanych suszą rolniczą, a szacowanie szkód odbywa się na wniosek rolnika.

Komisje z oszacowania szkód będą sporządzać raporty oszacowania szkód, a nie protokoły. Raport oszacowania szkód w danym gospodarstwie rolnym komisja składa za pomocą publicznej aplikacji w terminie 60 dni od dnia oszacowania szkód spowodowanych przez suszę, nie później niż do dnia 15 października roku wystąpienia suszy oraz przekazuje uwierzytelniony przez członków komisji wydruk tego raportu wojewodzie.

Wyświetlono: 122

Facebook.com X.com